Escriure una introducció per al nostre escenari de campanya

En aquest post volem donar una guia per crear la introducció de l’escenari. La funció de la introducció és que el director de partides sàpiga, ràpidament, si la nostra proposta li interessa, ja sigui per la temàtica com per altres aspectes pràctics. Li ha de fer veure de manera ràpida quin és el tret diferencial del material que té entre mans. A més, la introducció també ha de contenir altres informacions d’ús pràctic.

Per fer aquest post hem analitzat les introduccions d’uns quants escenaris de campanya i n’hem extret els punts principals.

Què el fa diferent?

Quan fem una introducció a un escenari de campanya, cal que deixem ben clar perquè estem fent una nova creació enlloc d’aprofitar-ne una de ja existent. Hem de ser capaços d’expressar aquesta diferència en una sola frase.

Desenvolupem la diferència

Ja tenim la frase. El lector sap a què atenir-se. Però cal desenvolupar la idea, explicar-la una mica millor. Tenim diverses opcions que podem utilitzar.

  1. Frase: hem de ser capaços d’explicar en què és única la nostra campanya en una sola frase.
  2. Narrativa: es tracta d’un fragment narratiu en què s’explica una història, es desenvolupa un diàleg entre dos personatges de ficció, o es presenta fins i tot en forma de còmic.
  3. Paràmetres d’espai i temps.
  4. Temàtica: s’explica la temàtica principal de l’escenari de campanya.

Informacions pràctiques

Ja hem situat el lector, que pot interessar-se per aquest entorn. Tot seguit li podem donar un seguit d’informacions pràctiques.

  1. Història de la publicació: alguns escenaris tenen una història prou llarga com perquè valgui la pena fer un petit resum de la seva història.
  2. Qué es un joc de rol? No és una part imprescindible, si bé molts escenaris l’incorporen. Orientat als principiants.
  3. Destinataris: tampoc és imprescindible, però hi ha editorials que fan llibres destinats als directors de joc, i altres destinats als jugadors.
  4. Sistema emprat: s’explica amb més o menys nivell de profunditat el sistema que s’utilitzarà en la campanya. En cas que no s’utilitzi cap sistema concret, també cal indicar-ho.
  5. Ús, Granularitat, Col·lecció: en aquest apartat hem d’orientar al jugador que vol utilitzar el nostre escenari. Li hem de dir quin és l’ús que li ha de donar a l’escenari, i quins altres llibres o preparatius necessitarà abans de poder començar a jugar.
  6. Abreviatures, Glossari.
Advertisements

Quant a trobanoms@gmail.com

Roleplaying Master, playing GURPS in a Medieval fantasy setting of his own creation.
Aquesta entrada s'ha publicat en Metarol i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s