El Comtat de Mir (II): Any del Rei 250

En una entrada anterior hem mostrat el territori del comtat de Mir. En aquesta entrada mostrarem la geografia humana del comtat. És a dir, les poblacions, carreteres, noblesa, etc.

El comtat va ser conquerit als tantarantans (ogres, gegants i arpies) el 224 AR (Any del Rei), i va anar evolucionant amb el temps. Aquí expliquem tres moments diferents: el 250, el 300 i el 350 AR. A partir d’aquest moment el comtat evoluciona poc més, ja que arriba al seu punt àlgid d’explotació.

Termes

El comtat estava format per termes, al capdavant dels quals hi havia un Senyor que podia ser, a més, Varvassor o Comte.

L’any 250 AR al comtat de Mir hi havia 18 Senyors, dels quals 2 eren Varvassors i 1 era el Comte. Els Varvassors i el Comte tenien una doble obligació, primer com a Senyors del seu terme i segon com a administradors d’un territori més ampli.

Per veure les dades sobre un terme, consulteu l’entrada sobre els termes estàndard.

Noblesa

El Comte Rampoina tenia dos Varvassors: Fartís i Murgonal. Rampoina tenia 6 Senyors com a vassalls directes, Fartís en tenia 5 i Murgonal 4.

Casals del Comtat de Mir - Any del Rei 250

Casals del Comtat de Mir – Any del Rei 250

Al mapa, el Comte i els Varvassors es marquen amb un escut més gran i amb una càrrega (una figura central). Els Senyors no tenien escut propi i duien els colors del seu superior.

Mapa del Comtat de Mir - Any del Rei 250

Mapa del Comtat de Mir – Any del Rei 250

Carreteres

El comtat disposava de les carreteres següents (per a cada carretera s’indica l’any de construcció, la distància recorreguda, el cost de construcció i el cost de manteniment anual, els dos darrers expressats en en pennies (d del sistema Hârnmanor), dòlars ($ del sistema GURPS) i monedes d’or (po del sistema D20):

  • Carretera d’Embarcador a Pantanar: 228 AR; 13 milles; construcció: 34.320d / $137.280 / 13.728 po; manteniment: 1.716d / $6.864 / 686 po.
  • Carretera de Mir a Embarcador: 233 AR; 17 milles; construcció: 45.932d / $183.726 / 18.373 po; manteniment: 2.297d / $9.186 / 919 po.
  • Carretera de Mir a Infradània: 237 AR; 15 milles; construcció: 39.600d / $158.400 / 15.840 po; manteniment: 1.980d / $7.920 / 792 po.
  • Carretera de Embarcador a Dros per la costa: 248 AR; 40 milles; construcció: 105.600d / $422.400 / 42.240 po; manteniment: 5.280d / $21.120 / 2.112 po.

En el mapa les línies vermelles contínues senyalen les carreteres, i les línies de punts els camins.

Aquestes eren carreteres de terra sense cap paviment. Les carreteres no pavimentades es converteixen en un fangar en èpoques de pluja i dificulten molt el trànsit. El cost de pavimentar aquestes carreteres és altíssim: per fer un revestiment de pedra de 30 cm de fondària calia invertir 605.088d / $2.420.352 / 242.035 po per cada milla! Per això no hem posat una data de pavimentació de cap carretera.

Podeu accedir a la informació completa sobre la generació de carreteres en aquest document: Mir_Roads.xslx (document excel).

Ciutats

Al comtat hi havia dues ciutats principals: Mir i Embarcador. La primera es va reconstruir de les ruïnes de l’antiga ciutat-estat.

Entre les dues ciutats el riu entrepàs era navegable, però no era ni a l’est de Mir ni a l’oest d’Embarcador. No obstant, el fet de tenir un tram de riu navegable va convertir aquestes ciutats en importants punts de comerç.

A continuació donem dades per cada ciutat, indicant la població, la quantitat d’artesans i els impostos que es recaptaven:

  • Mir: 1.028 persones; 68 artesans; 26 religiosos; 7 guàrdies; impostos: 11.696d / $46.784 / 4.678 po.
  • Embarcador: 514 persones; 40 artesans; 13 religiosos; 3 guàrdies; impostos: 6.880d / $27.520 / 2.752 po.
  • Pantanar: no pertanyia al comtat sinó al pantà de l’Entrepàs i per això no en donem la descripció.

La ciutat de Mir va reconstruir les antigues fortificacions de la ciutat: murs de pedra de 1.200 metres de longitud, 5 d’alçada i 2,5 d’amplada, que va trigar 55 anys a reconstruir (279 AR), i 16 torres quadrades, també de pedra, de 5 metres de costat i 15 d’alçada, que va trigar 26 anys a reconstruir (305 AR). El cost total dels murs i les torres va ser de 403.965d / $1.615.860 / 161.586 po, i generaven unes despeses de manteniment anual de 575d / $2.300 / 230 po.

La ciutat d’Embarcador va construir fortificacions noves: murs de fusta de 1.000 metres de longitud, 3 d’alçada i 20 cm d’amplada, que va trigar 3 anys a construir (228 AR), i 12 torres, també de fusta, de 5 metres de costat i 15 d’alçada, que va trigar 5 anys a construir (233 AR). El cost total dels murs i les torres va ser de 26.027d / $104.108 / 10.411 po, i generaven unes despeses de manteniment anual de 207d / $828 / 83 po.

Podeu accedir a la informació completa sobre la generació de ciutats en aquest document: Mir_Cities.xslx (document excel).

Recursos

Els primers anys, els esforços del Comte Rampoina se centren en desforestar territori per poder crear nous termes, i en construir carreteres.

L’any 250 AR el comtat ocupava 59 milles quadrades (152 km2), un 13% del territori total (el màxim territori que es pot ocupar és del 30%, la resta és territori no habitable / cultivable).

El Comte rebia 80.000d / $320.000 / 32.000 po a l’any en concepte d’impostos dels seus vassalls, Senyors i Varvassors, i se’ls gastava en:

  • Despeses polítiques (tornejos, hostes i hostatges, celebracions, etc.): 38.000d / $152.000 / 15.200 po.
  • Desforestació (per a la creació de nous termes): 30.000d / $120.000 / 12.000 po.
  • Carreteres: 10.000d / $40.000 / 4.000 po.
  • Altres: 1.800d / $7.200 / 720 po.

Podeu accedir a la informació completa sobre el comtat en aquest document: Mir_Earldom.xslx (document excel).

Població

La població del comtat era la següent:

  • Nobles i la seva cort: 368. Inclou els nobles, servents, soldats i artesans que viuen a les cases senyorials.
  • Pagesos: 3.799. Inclou tota la gent que treball al camp i les seves famílies, així com els artesans de les viles dels termes.
  • Ciutats: la població de les ciutats es dóna en l’apartat dedicat a les ciutats, més amunt.

Forces armades

Les forces armades amb les que podia comptar el Comte, amb l’ajuda de tots els Senyors i Varvassors del comtat, eren les següents:

  • Cavallers: 18.
  • Soldats: 46.
  • Milícia: 140. Els milicians servien 75 dies a l’any. Normalment feien feines de guàrdia per cobrir unes 30 places de manera permanent, però en cas d’emergència es podien cridar tots a files.

 

 

 

Anuncis

Quant a trobanoms@gmail.com

Roleplaying Master, playing GURPS in a Medieval fantasy setting of his own creation.
Aquesta entrada s'ha publicat en Atles, Laplana i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

5 respostes a El Comtat de Mir (II): Any del Rei 250

  1. Retroenllaç: Com genero cases nobiliàries pels entorns de campanya? El casal Rampoina | Rol de Taula

  2. Retroenllaç: Casals de Mir: Fartís, Varvassor de Mir | Rol de Taula

  3. Retroenllaç: Casals de Laplana: Capcer, Varvassor de Mir | Rol de Taula

  4. Retroenllaç: Maisandres, Capital del Comtat de Mir: Any del Rei 250 | Rol de Taula

  5. Retroenllaç: Casals de Laplana: Murgonal, Varvassor de Mir | Rol de Taula

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s