FIVE: alternatives dins el sistema de combat

En aquesta entrada vull explicar les diferents alternatives que em trobo a l’hora de construir el sistema de combat de FIVE, el meu propi sistema de jocs de rol. De manera resumida, el sistema consisteix en què cada adversari tira d’1 a 5 daus de deu cares (segons el seu nivell d’habilitat), i guanya el que tregui el dau més alt.

Cal tenir en compte que el reglament de les habilitats limita a 5 el nombre de daus que es poden utilitzar en un sol torn: es pot utilitzar una habilitat a nivell 5, ó 5 habilitats a nivell 1.

Opció 1

Els adversaris tenen dos tipus d’habilitat que influeixen en el combat: les ofensives i les defensives. Algunes poden ser ofensives i defensives al mateix temps (espasa), altres només ofensives (destral), i altres només defensives (esquivar).

Atac i defensa es fa en dues tirades separades: atac d’A contra defensa de B, i després atac de B contra defensa de A.

  • Avantatges: els personatges poden variar entre ser més ofensius o defensius amb facilitat.
  • Inconvenients: si no es poden tirar més de cinc daus per torn, tenir cinc daus en una habilitat no serveix de gaire, perquè atacar amb cinc daus et deixa sense defensa.

Opció 2

Atac i defensa es fan en una sola tirada, però distingint els daus d’habilitats ofensives de les defensives (per exemple, amb dos colors diferents). Si es guanya la tirada amb un dels daus de defensa, no es pot fer tirada de mal sobre l’adversari.

  • Avantatges: els personatges amb un bon nivell d’habilitat en habilitats ofensives tenen avantatge.
  • Inconvenients: quan s’utilitzen diverses habilitats en un torn, els personatges amb nivells alts d’habilitat perden el seu avantatge; per altra banda, les habilitats de defensa perden molt interès.

Opció 3

Una extensió de la opció 2: les habilitats no es divideixen en ofensives i defensives, si no en estils. Hi ha tres estils principals, cadascun amb els seus avantatges i inconvenients:

  • Arma i escut: permet repetir les tirades baixes en atac; l’inconvenient és que l’escut se suma al nivell de càrrega del personatge, reduint la seva capacitat de moviment.
  • Arma a dues mans: permet repetir les tirades baixes al mal; no té un inconvenient específic.
  • Arma a una mà: no té cap avantatge o inconvenient específic.
  • Sense armes: no té avantatges; l’inconvenient és que no es pot augmentar el mal contra localitzacions amb armadura.

Aquesta opció també té avantatges i inconvenients:

  • Avantatges: simplifica les tirades.
  • Inconvenients: no permet un estil més ofensiu o defensiu.

Conclusions

L’opció 3 sembla la millor, perquè simplifica molt les tirades i segueix la filosofia del joc (5 daus per torn). Cal definir millor els avantatges/inconvenients de cada estil i solucionar els inconvenients.

 

Anuncis

Quant a trobanoms@gmail.com

Roleplaying Master, playing GURPS in a Medieval fantasy setting of his own creation.
Aquesta entrada s'ha publicat en FIVE i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s