Sistema genéric de nivells d’habilitat i dificultat

En aquest blog, quan descrivim un personatge, un monstre, una aventura, etc., utilitzem un sistema genèric, que té una fàcil equivalència amb els sistemes de jocs de rol. En aquest sistema genèric els personatges i els monstres tenen habilitats de nivell 1 a 5, que es corresponen amb els cinc nivells bàsics d’habilitat:

  1. Novell
  2. Iniciat
  3. Competent
  4. Proficient
  5. Expert

Les tasques que poden realitzar els personatges tenen també cinc nivells de dificultat, que són:

  1. Molt fàcil
  2. Fàcil
  3. Mitjana
  4. Difícil
  5. Molt difícil

Cada nivell d’habilitat i de dificultat té un equivalent en els altres sistemes. Les probabilitats però no són idèntiques en tots els sistemes.

Equivalència amb D20

En els sistemes que utilitzen dau de 20, normalment els personatges tiren 1d20 i li sumen la seva habilitat; si el resultat és igual o superior a la dificultat de la tasca, l’han realitzat amb èxit.

  • Novell: +2
  • Iniciat: +6
  • Competent: +10
  • Proficient: +14
  • Expert: +18

La dificultat de la tirades va entre 5 i 25, amb l’equivalència següent:

  • Molt fàcil: 5
  • Fàcil: 10
  • Mitjana: 15
  • Difícil: 20
  • Molt difícil: 25

Equivalència amb sistemes percentuals

En els jocs percentuals, normalment els personatges tiren 1d100 i han de treure un número igual o inferior a la seva habilitat.

En els jocs que utilitzen un dau de 100 cares (2d10), l’equivalència és la següent:

  • Novell: 50%
  • Iniciat: 60%
  • Competent: 70%
  • Proficient: 80%
  • Expert: 90%

Com que el personatge tira contra la seva pròpia habilitat, la dificultat de les tasques suma o resta punts a la seva pròpia habilitat:

  • Molt fàcil: +40%
  • Fàcil: +20%
  • Mitjana: 0
  • Difícil: -20%
  • Molt difícil: -40%

Equivalència amb GURPS

GURPS utilitza 3d6, però la manera de funcionar és similar al sistemes percentuals: el personatge tira contra la seva pròpia habilitat, i ha de treure un número igual o inferior.

  • Novell: 10
  • Iniciat: 12
  • Competent: 13
  • Proficient: 14
  • Expert: 16

La dificultat de les tirades modificar l’habilitat del personatge:

  • Molt fàcil: +4
  • Fàcil: +2
  • Mitjana: 0
  • Difícil: -2
  • Molt difícil: -4

Equivalència amb FIVE

Aquest és un sistema propi, que encara no he publicat perquè està en fase de test. En aquest sistema, els personatges tiren tants daus de 10 cares com nivells d’habilitat tenen:

  • Novell: 1d10
  • Iniciat: 2d10
  • Competent: 3d10
  • Proficient: 4d10
  • Expert: 5d10

La dificultat de les tirades va de 2 a 10. Si almenys un dels daus que tira el personatge iguala o supera la dificultat, el personatge aconsegueix realitzar la tasca.

  • Molt fàcil: 2
  • Fàcil: 4
  • Mitjana: 6
  • Difícil: 8
  • Molt difícil: 10

Altres sistemes

La conversió no és gaire difícil: es tracta de dividir els nivells d’habilitat i les dificultats per cinc.

Si coneixeu algun altre sistema i el voleu afegir, deixeu un comentari i ho afegiré a l’entrada.

Advertisements

Quant a trobanoms@gmail.com

Roleplaying Master, playing GURPS in a Medieval fantasy setting of his own creation.
Aquesta entrada s'ha publicat en FIVE, Metarol i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Sistema genéric de nivells d’habilitat i dificultat

  1. Retroenllaç: Monstres: la Foscor | Rol de Taula

  2. Retroenllaç: Monstres: Follets negres | Rol de Taula

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s