Idea per una partida: avançament temporal

Estic llegint un dels llibres de Discworld: Wyrd Sisters. En aquest llibre hi ha un moment que les tres bruixes protagonistes volen aturar el temps en una determinada zona. No explicaré perquè, si voleu saber-ho llegiu-vos el llibre!

La idea però podria ser la solució a un problema que tinc de fa temps. Estic fent de director en una campanya i m’agradaria que l’entorn evolucionés de manera dràstica. Perquè us feu una idea, imagineu que esteu fent una partida al segle XIII i volguéssiu que evolucionés així de cop al segle XVIII, però sense perdre els personatges jugadors.

Doncs bé, això es pot aconseguir si, durant un temps, una zona pateix una ralentització del temps. Diguem que, en una comarca, per cada any que passa fora de la comarca en passen 50. En 10 anys la comarca haurà “viatjat” 500 anys en el futur!

De sobte, a una comarca medieval hi arribarien canons, ferrocarrils i fàbriques industrials. El problema és: ¿què passarà durant tot aquest temps en la relació entre la comarca i el seu entorn? Per exemple, què passa si una persona surt de la comarca i després hi torna a entrar? O a l’inrevés?

Una possible solució seria que el salt fos instantani. Passen 500 anys de cop i ja està. Però igualment, per la gent de fora, passaran els 500 anys. Em venen al cap diferents solucions, que ordeno de més a menys restrictives:

  1. Ningú entra ni surt, perquè hi ha una barrera d’espai-temps insuperable.
  2. Ningú entra ni surt perquè les dues realitats s’ignoren.
  3. La gent entra i surt però quan ho fan perden la memòria perquè el seu cervell és incapaç d’assimilar la paradoxa.
  4. La gent entra i surt, i s’adonen de la paradoxa, però no poden fer res per evitar-ho.

De totes, la meva preferida és la segona perquè juga amb la sorpresa: totes dues parts es “descobreixen” quan el canvi ja ha passat.

Naturalment, l’efecte també podria ser a l’inrevés: una comarca avança 500 anys en el futur mentre a la resta del món només passen 10 anys. Ho veig menys factible, perquè una comarca aïllada del món difícilment podria evolucionar tecnològica i socialment. Al cap de 500 anys probablement seguiria més o menys igual.

 

Advertisements

Quant a trobanoms@gmail.com

Roleplaying Master, playing GURPS in a Medieval fantasy setting of his own creation.
Aquesta entrada s'ha publicat en Aventures, Metarol i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s