Campanya: La ciutat sense sol I

(Estiu 2020)

Aquesta campanya està dirigida per Jordi C., i els jugadors són Roger G. (Roffa) i Patxi P. (Dhiöneg). Les sessions que descrivim a continuació les hem jugat en línia a través de roll20.net durant l’estiu de 2020.

Podeu consultar informació sobre els PJ i l’entorn aquí:

Dia 1

Roffa és a la seu de la Companyia de la Mortalla, i rep un encàrrec del seu mestre, Volgrim. Cal infiltrar-se a casa del poderós Vizir Ral’a’heik i recuperar una ploma de zafir, un regal d’una antiga amiga.

Al mateix temps, Roffa rep un altre encàrrec. Un noble dhampir ha arribat a la ciutat, i demana un guia que el porti a visitar els llocs més importants.

Roffa uneix els dos encàrrecs en un, i s’emporta el dhampir, Dhiöneg, a fer el robatori. Abans que res, van a una taverna per intentar recollir informació sobre la casa de Vizir. Sembla que aquest ha marxat uns dies de la ciutat, cosa que els dóna una bona oportunitat per entrar-hi.

Roffa i Dhiöneg entren al jardí que voreja el palauet, i s’enfilen al sostre de l’edifici. Després d’obrir un munt de portes que no duen enlloc, troben una noia aparentment segrestada pel Vizir. El seu nom és Meridia.

La noia, alliberada, els guia a la cambra on el Vizir hi guarda els seus tresors. Roffa, enduta per l’avarícia, desobeeix les ordres del seu mestre i agafa més objectes, a part de la ploma. Entre ells, un mapa molt antic protegit per un segell peculiar.

Quan surten de la sala, una de les armadures aparentment decoratives del palau els ataca, però la vencen gràcies a un potent conjur de Dhiöneg que invoca un raig d’energia molt poderós.

Quan surten del palau, Roffa no vol tornar a la Companyia amb tot el què porta a sobre, de manera que van a descansar a casa de Meridia, que els ofereix hospitalitat com a agraïment per haver-la alliberat. D’aquesta manera coneixen Firwal el Rampinyador, el seu veí de sota, que és un mitjà antiquari amb el que hi podran fer negocis.

Dia 2

Quan Roffa torna a la Companyia amb la ploma, el seu mestre es disposa a renyar-lo però Lady Karilla interromp la conversa. Lady Karilla és la màxima autoritat de la companyia, i demana a Roffa que lliuri la ploma, en mà, a la persona que havia fet l’encàrrec de recuperar-la.

Roffa i Dhönieg van a parlar amb Tamila Fil de Plata, i li retornen la ploma. Tamila, però, està més interessada en un altre objecte: el mapa. Els diu que el mapa conté una localització d’interès, on s’hi amaga un objecte que ella necessita. Tamila, com Dhönieg, també forma part del culte al buit. Tamila els fa un encàrrec, i els dos l’accepten.

Els dos companys van al port amb la idea de contractar un mariner que els porti al punt que indica el mapa. Allà hi coneixen al tritó Tavaris Phelp, que s’ofereix a portar-los a canvi d’una quantitat de monedes. A més, renuncia a reclamar qualsevol part del tresor a canvi de quedar-se amb el segell del mapa. Tavaris els explica que el segell havia estat del llegendari pirata Zack Zanarkand, segles enrere.

En un dels seus viatges per la ciutat, són atacats per un grup de mercenaris acompanyats per mastins, com com els que havien trobat al palau del Vizir. Això els fa pensar que el Vizir ja sap qui són els lladres, i intenta recuperar els seus objectes.

Dies 3-6

Merlock enfadat

Roffa, Dhönieg i Meridia es troben amb Tavaris al port, i emprenen el viatge. Primer viatgen fins a la costa, on Tavaris hi té el vaixell en una cova, però allà els estan esperant uns merlocks, una espècie de tritons malvats.

El grup aconsegueix superar aquesta amenaça i surten a la mar. Durant el viatge han d’enfrontar-se a un tauró gegant, que destrueix una de les balistes del vaixell, però tret d’això arriben sense més incidents al punt que senyala al mapa.

Dia 7

Es troben davant d’una paret de roca, però Tavaris hi descobreix una entrada subterrània. Deixen el vaixell ancorat i, amb l’ajuda del tritó, la resta del grup entre a la cova.

Dins de la cova hi ha uns quants sahuagins. Es produeix una lluita breu i els sahuagins són derrotats.

Posteriorment, troben una entrada a una zona antiga. Dins, hi troben els esquelets d’uns pirates, que els ataquen. El principal és l’esquelet de l’antic lloctinent del pirata Zack. En el combat, els esquelets són destruïts.

Zack Zanarkand

Un cop derrotats els esquelets, el grup explora aquesta zona antiga i hi descobreix una entrada secreta, protegida per un mímic que els dóna un bon ensurt. El mímic estava rodejat d’uns cofres amb un gran tresor, que més tard el grup va transportar al vaixell de Tavaris.

A l’altre cantó de l’entrada, hi troben un refugi d’allò més estrany. És com un poble subterrani, en una cova enorme, amb un gran vaixell atracat en una costa extensa, i no es veu cap sostre. És com un petit univers sota terra.

Quan els personatges pregunten a un passant, aquest els porta davant de la persona que governa aquest món, que és ni més ni menys que… ¡Zack Zanarkand! El pirata va viure segles enrere, però ara és en aquest petit món. Zack sap quin és l’objecte que han vingut a buscar, però només els el donarà si superen una prova, l’endemà. El grup hi està d’acord.

Dia 8

Naga oceànica

La prova que han de superar els personatges consisteix a enfrontar-se i derrotar una naga.

El combat és molt renyit, i gairebé s’hi queda algun personatge. Al final, però, la derroten i Zack els dóna l’objecte: una misteriosa caixa tancada. A dins, hi ha la Celebració obscura, una maça del cuit, i un mapa de Leggend on s’hi assenyalen diferents punts.

Amb la caixa, i alguns altres tresors que han aconseguit, el grup torna al vaixell i posa rumb a Mordrenor.

Dia 9

Durant la tornada, el vaixell és atacat per una bruixa del mar acompanyada per uns quants merlocks. La bruixa gairebé parteix el vaixell per la meitat invocant un llamp, però finalment és derrotada.

Bruixa del salnitre

Quant a Roger Trobanoms

Roleplaying Master, playing Fate Core in a Medieval fantasy setting of his own creation.
Aquesta entrada s'ha publicat en Sessions i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.