Campanya d’Alderaan III: el Palau Reial d’Alderaan

Continuem la sessió on ho vam deixar a l’anterior (vegeu Part I d’aquesta aventura). La sessió es va dur a terme el diumenge 27 de gener de 2019 al barri d’horta. Els personatges van ser Zendra, Nol i Kügo. Els podeu veure amb més detall l’entrada que hem citat més amunt. No ho vaig comentar a l’entrada anterior, però l’aventura està basada en el mòdul The Graveyard of Alderaan, de West End Games per al sistema Star Wars D6.

Els personatges han de dur els tres passatger Skakians al planeta Tepasi. Han de passar pel planeta Brentaal, que és una mena de rotonda galàctica amb molt de trànsit. Quan arriben a Brentaal, una llançadora imperial els demana que es deixin abordar per ser inspeccionats, però ells decideixen tornar a saltar a l’hiperespai abans que això passi.

Un Skakià

A Tepasi deixen els Skakians, però Nol es posa en contacte amb el planeta Skako per denunciar-los i cobrar una recompensa. Els Skakians, però, només li donaran la recompensa si els porta en persona a Skako. Li donen un codi per poder ser identificar ràpidament quan hi vagi.

Ruta Skako -> Brentaal -> Tepasi -> Alderaan

Després de Tepasi arriben al cementiri d’Alderaan, encara vigilat per un destructor imperial. S’acosten a les coordenades del palau amb molt de compte a no ser detectats, i aterren a l’entrada de l’asteroide que en conté les restes.

Dins de l’asteroide troben el què queda del palau reial d’Alderaan. També hi troben companyia. Primer, es troben una sèrie d’hologrames plantats per l’imperi, amb l’objectiu de desmoralitzar-los. Els missatges són de Darth Vader i del Gran Moff Tarkin, però els missatges estan dirigits a la Princesa Leia i no tenen l’efecte intimidatori que perseguien. També hi ha un holograma que simula un antic habitant del planeta que culpa Leia de la seva destrucció.

També hi troben un altre tipus de companyia: fantasmes. Zendra, que percep la força, no distingeix els fantasmes de les persones reals. Aquests fantasmes ploren la seva mort.

Nota del GM: aquests fantasmes van tenir un efecte només narratiu, però potser vaig perdre una oportunitat d’explotar-los com un encontre, a l’estil dels fantasmes de D&D i fer-los algun tipu d’atac mental.

Més endavant van trobar un altre fantasma que els va explicar una història. El fantasma estava en una petita tarima al centre del què semblava un amfiteatre. Al peu de la tarima, hi havia dos stormtroopers aparentment morts. El fantasma diu:

Fa molts anys, després de les guerres clon, els Alderaans vam decidir apartar les armes i convertir-nos en pacifistes radicals. Totes les nostres armes van ser destruïdes. Uns quants, però, vam decidir conservar una arma secreta. La vam anomenar La segona oportunitat. Entreu per aquella porta i sabreu com trobar-la.

Acte seguit es va obrir una porta a l’altre banda de l’amfiteatre i, simultàniament dels laterals de l’amfiteatre van aparèixer vuit stormtroopers i un oficial que els van començar a disparar per tallar-los el pas cap a la porta. El grup va córrer i, després d’abatre un parell de soldats, van aconseguir travessar la porta i tancar-la darrera seu.

Parany de Stormtroopers

A dins hi van trobar l’arma secreta: la localització i els codis d’una base amagada en un planeta remot, que conté un arsenal d’armes, vehicles i naus.

Nota del GM: aquí vaig aplicar un dels principis del sistema PbtA, el màster fa preguntes per les quals no té resposta. Així, vaig demanar a cada jugador que digués dues coses que pensava que podia ser La segona oportunitat. Van sortir sis possibiltiats, i llavors vaig demanar a cada jugador que n’eliminés una, fos de les seves o d’un altre jugador. En van quedar tres. Llavors els vaig demanar que cadascú votés, en secret, la que preferia. El resultat va ser la base secreta. Curiosament, un dels jugadors va dir una possibilitat que era exactament la que surt al mòdul oficial: una nau capital.

El grup havia deixat dos droides de navegació a la nau. Es van posar en contacte amb ells i els van dir que agafessin armes i vinguessin a l’amfiteatre. La distracció va funcionar i els personatges van poder sortir altre cop per la porta a les esquenes dels soldats. En uns pocs assalts els van liquidar. Van tornar a la nau, i es van enlairar.

FI? Ara ho deixem durant uns mesos (toca canvi de GM i de campanya), i el setembre hi tornem!


Quant a Roger Trobanoms

Roleplaying Master, playing Fate Core in a Medieval fantasy setting of his own creation.
Aquesta entrada s'ha publicat en Sessions i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.